Killer E-commerce marketing strategie voor Anubis Care!

“In 6 maanden tijd realiseerden we een maandelijkse omzetstijging van maarliefst 140%!

Anubis Care resultaten online marketing PEAK google analytics 4

Resultaten

8 maanden geleden zijn we onze samenwerking gestart met het volledig meetbaar maken van alle data, funnels en conversies van de websites van Anubis Care. Hierdoor kunnen we per willekeurige periode exact inzichtelijk maken wat de resultaten zijn die onze online marketing inspanningen hebben opgeleverd.

Nu, iets langer dan een half jaar verder, kunnen we het volgende constateren:

N

De totale maandelijkse omzet is met 140% gestegen 

N

De maandelijkse omzet van BE is met 115% gestegen

N

De maandelijkse omzet van NL is met 310% gestegen

N

De totale maandelijkse kosten zijn met 30% gestegen

N

De totale Return on Ad Spend is van 1070% gestegen naar 1540% (CMS)   

N

Het Google Ads conversiepercentage is gestegen van 1,7% naar 4,9%

Anubis Care

Behandelstoelen, massagetafels en pedicuremotoren: op anubiscare.nl kun je terecht voor alle professionele beauty-, wellness– en pedicureproducten. Anubis Care is dan ook totaalleverancier voor meer dan 10.000 professionals uit Nederland én België. Maar het familiebedrijf levert niet alleen producten: bij Anubis Care kun je ook terecht voor professioneel advies op maat bij één van de vele skincare– en praktijkdeskundigen.

Anubis Care deelt graag haar kennis, ondersteunt haar klanten wanneer nodig én biedt enkel producten aan van de allerbeste kwaliteit. Ze zet alles op alles voor de optimale klantbeleving en voedt zo haar ultieme missie: een duurzame bijdrage leveren aan het succes van alle wellness praktijken uit Nederland en België. 

Professionele partner voor complexere online marketing projecten. Kenmerken: brengt (werk-) structuur in lange termijn plannen / ambities, bewaakt en realiseert doelstellingen, neemt initiatief en is in controle over de processen en de work- flow. Goed bereikbaar én leuke gasten om mee te werken in een teamverband.

R.J. de Bruijn - owner - Anubis Care

Anubis Care resultaten online marketing PEAK google analytics 4 mobiel

Opdracht

In België is Anubis Care al een vooraanstaande naam in de sector, maar in Nederland is er nog wat aan naamsbekendheid te winnen. De twee hoofddoelen van de online marketing inspanningen voor Anubis Care zijn:

N

Het realiseren van omzetgroei voor beide markten

N

Het opbouwen van meer autoriteit in de Nederlandse markt

Om deze doelen te behalen is het voor een grote E-commerce partij als Anubis Care belangrijk om snel te schakelen en efficiënt in te spelen op ontwikkelingen in de markt en het assortiment. Daarom waren zij op zoek naar een Online Marketing partner die niet alleen effectief stuurt op meetbaar resultaat, maar ook kleinschalig en persoonlijk is. Een bureau met korte communicatielijnen.

Lees onder “werkzaamheden” hoe we de hoofddoelen in een effectieve E-commerce strategie hebben gegoten.

0% + 100% + 140%
Omzetstijging

0% + 20% + 30%
Maandelijkse kosten

1070 % 1100 % 1200 % 1300 % 1540 %
Return on ad spend

1,7 % 2 % 2,7 %
Google Ads conversie%

Werkzaamheden

Voor Anubis Care beheren we 2 losse websites voor de Nederlandse en de Belgische markt: 

Beide markten werken anders en de doelen zijn dan ook op deze verschillen afgestemd. Dat maakt het extra belangrijk om de resultaten per markt te kunnen meten. Om dit technisch optimaal in te richten hebben we de huidige data geanalyseerd en een nieuw meetplan geïmplementeerd naar de hoge standaarden van onze PEAK strategie.

Om vanuit een solide basis naar de overkoepelende doelen toe te werken startten we een grootschalig onderzoek naar zowel de Nederlandse als de Belgische wellnessproductenmarkt. We onderzochten hoe deze in elkaar steken en hoe we online paden kunnen kruisen met nieuwe potentiële klanten om de conversies en daarmee de omzet te kunnen verhogen.

Met de uitkomsten van het onderzoek hebben we een killer strategie opgezet voor Anubis Care. Deze strategie omvat de volgende werkzaamheden: 

PEAK 1: Meetbare Resultaten

  • Het splitsen van de Nederlandse en Belgische websites, kanalen en data 
  • Aan de hand van de analyse de meetbaarheid opnieuw implementeren 
  • Google Analytics 4 juist instellen en meetbaar maken 
  • Alle mogelijke conversiefunnels inzichtelijk maken
  • Engagement gebeurtenissen toevoegen 
  • Enhanced E-commerce implementeren
  • Google Tag Manager aanmaken, inrichten en implementeren 
  • Website AVG maken d.m.v. Cookiebot 
  • Tools koppelen: o.a. Looker Studio, Google Search Console, Google Optimize en Hotjar
  • De E-commerce data op de juiste manier doorsturen naar de online marketingplatformen
  • Inrichten Enhanced Conversions i.c.m. Offline Conversions om inzichtelijk te krijgen welke online advertenties leiden tot afspraken in de winkel en welke afspraken leiden tot betalende klanten

PEAK 2: Online verkeer

  • Uitgebreid zoekwoordenonderzoek met een daarbij aansluitende Search Strategie op Google Ads
  • Een uitgebreide SEA audit om alle zwaktes en sterktes van het Google Ads account inzichtelijk te krijgen 
  • E-commerce doelen goed meetbaar maken op de Online Marketing kanalen (Google Ads)  
  • De juiste koppelingen maken voor Shopping en PMAX met tools als: Producthero en Channable 
  • Voor Shopping en PMAX elk individueel product optimaliseren als het gaat om titels, beschrijvingen, afbeeldingen en URL’s  
  • Nieuwe campagnestructuur en -strategie maken en implementeren voor Shopping  en PMAX
  • Nieuw Google Ads account opgezet voor de Nederlandse markt om meer grip te krijgen op de KPI’s in de verschillende landen waar wordt geadverteerd 
  • Nieuwe strategieën doorgevoerd op het (nieuwe) Nederlandse account 
  • Blijvend optimaliseren in Google Ads om de beoogde resultaten te waarborgen 
  • Een uitgebreide SEO analyse waaronder een technische audit, een SEO zoekwoorden onderzoek, een Content Strategie én een Content Planning

PEAK 3: Conversie optimalisatie

  • CRO Analyse op meer dan 250 kritieke E-commerce best practices
  • Website optimalisatie (CRO) plan opzetten en implementeren
  • E-mail Marketing Automation – winkelwagenreminders

Conclusie

Het Online Marketing landschap verandert snel en we vinden het dan ook zeer belangrijk om de websites van onze klanten te blijven optimaliseren. Dit biedt onze klanten de mogelijkheid om bestaande doelen uit te breiden en nieuwe doelen te creëren.  

Relevant in iedere fase van de Customer Journey
Voor een E-commerce onderneming als Anubis Care is het van belang om in alle fases van de Customer Journey relevant te zijn én blijven. En daarom raken wij bijna alle online marketing facetten aan voor een klant als deze. Van het optimaliseren van de meetbaarheid en techniek op de achtergrond, tot het blijven verbeteren van het advertentiemateriaal op de zichtbare voorgrond voor de klant, tot het meegaan in de rappe ontwikkelingen van Google Ads, tot het toepassen en uitproberen van nieuwigheden in het vakgebied: er zullen altijd onderdelen zijn waar verbetering mogelijk is. En verbetering betekent groei in resultaten.
 

Cart Data, New vs. Returning customers én PMAX segmentaties
Concreet betekent dit voor Anubis Care dat we gaan werken aan het meenemen van Cart Data in Google Ads, het toepassen van New vs. Returning customer strategieën en het toevoegen van PMAX segmentaties onder de productgroepen. Daarnaast hebben we onlangs een Microsoft Ads strategie opgezet en zijn onze search en shopping advertenties nu ook zichtbaar in Bing.

Meetbaar resultaat als basis
Meetbare resultaten zijn onze basis, vandaar dat we voor Anubis Care Google Consent Mode V2 en Server Side Tagging hebben ingericht. We zitten boven op de nieuwste ontwikkelingen en zijn hiermee voorbereid op het Cookieloze tijdperk wat eraan zit te komen.

E-mail Marketing Automation
We hebben inmiddels ook een start gemaakt met het inzetten van E-mail Marketing Automation.
We zijn een welkomstflow en een na aankoop flow aan het ontwikkelen. En uiteraard vergeten we de winkelwagenreminders niet.

SEO
We zijn na het afronden van ons SEO Onderzoek ook maandelijks aan de slag om de organische vindbaarheid van Anubis Care te vergroten.

CRO
Voor CRO liggen er ook nog een legio aan kansen. We hebben onze CRO Analyse op meer dan 250 kritieke E-commerce best practices afgerond en gaan nu aan de slag met onze vrienden van Be-Interactive om alle verbeterpunten door te voeren. Om zo de website van Anubis Care nog winstgevender te maken.

Social Media Marketing
Last but not least gaan we ons ook focussen op het ontwikkelen van een Social Media Marketing strategie. Dit zodat we ook in de Awareness fase aan nieuwe potentiele klanten kunnen gaan uitleggen waarom ze bij Anubis Care moeten zijn.

Kortom, wij zitten voorlopig niet stil en zullen ons uiterste best doen om de online doelen van Anubis Care te behalen! 

Waar kan PEAK je mee helpen?

Wij helpen je aan meer
Bezoekers Klanten Leads Sollicitanten Omzet

Waar kan PEAK je mee helpen?