Resultaten
Voor deze klant hebben wij meerdere webshops in beheer:
We hebben een goed beeld van de resultaten vanaf de start van onze samenwerking, omdat we allereerst de meetbaarheid van de website optimaal hebben ingericht. In een samenwerkingsproces van inmiddels 7 maanden kunnen we constateren dat:
De maandelijkse kosten met 62% zijn gedaald
De omzet in NL met 5% is gestegen
De omzet in BE met 50% is gestegen
De Return on Ad Spend is gestegen van 2,7% naar 6,9%
De Cost per Acquisition is met 52% gedaald
Het Google Ads conversiepercentage is gestegen van 7,65% naar 12,65%
Condoom.nl
Condooms, glijmiddelen, accessoires: op Condoom.nl kun je terecht voor al deze producten van de beste en meest betrouwbare merken uit de seksuele gezondheidsindustrie. En voor iedere bestelling die op de website wordt geplaatst, geldt een volledig anonieme en discrete bezorging én betaling.
Condoom.nl gelooft dat veilige seks voor iedereen toegankelijk en gemakkelijk moet zijn. Hun missie is dan ook om mensen te voorzien van de kennis en hulpmiddelen die ze nodig hebben om veilig en verantwoordelijk te genieten van seks. Ze zijn toegewijd aan het bieden van een breed scala aan condooms en andere veilige-seksproducten van hoge kwaliteit, evenals deskundig advies en educatieve informatie.
Sinds januari aan de slag met PEAK. Professioneel en kundige mensen met verstand van zaken. We zijn heel blij met de overstap voor onze webshops.

Opdracht
Condoom.nl was niet tevreden met de online resultaten. Het team was op zoek naar een bureau waar meetbaar resultaat bovenaan de prioriteitenlijst staat. Ook was de wens om samen te werken met een online marketing bureau met korte communicatielijnen, wat het mogelijk maakt om snel te schakelen.
Doel van E-commerce partij Condoom.nl was om de Sales jaarlijks te verhogen, maar daarbij de Return on Ad Spend van de gevoerde online campagnes op minimaal 300% te brengen. Om dit te verwezenlijken heeft PEAK voorgesteld om te beginnen bij het begin. We zijn gestart met het optimaliseren van de technische inrichting, de meetbaarheid en het SEO stuk. Van daaruit konden we gegrond starten met het opnieuw inrichten van de online strategieën:
Volledige meetbaarheid, hierin ontbraken belangrijke punten
Google Ads Audit uitgevoerd op 200+ kritieke punten
Een nieuw zoekwoorden onderzoek met een daarbij aansluitende Search Strategie op Google Ads
Een uitgebreide CRO optimalisatie doorvoeren op de website
Een nieuwe strategie voor de shopping en PMAX campagnes waarbij de kosten worden gedrukt maar de Sales groeit en we de minimale ROAS van 300% kunnen behalen
We hebben hierbij gebruik gemaakt van verschillende tools zoals Channable en Producthero
0% - 30% - 62%
Maandelijkse kosten
0% + 2% + 5%
Omzet NL
0% + 25% + 50%
Omzet BE
0% + 2% + 4% +6,9%
ROI
Werkzaamheden
Voor deze klant hebben wij meerdere websites in het beheer:
- Condoom.nl
- Condooms.be
- Prinsessenjurk.nl
- Prinsessenjurk.be
- Durexshop.nl
We focussen ons in deze case op de werkzaamheden en resultaten van Condoom.nl.

Conclusie
Het online marketing landschap verandert snel en we vinden het dan ook zeer belangrijk om de websites van onze klanten te blijven optimaliseren. Dit biedt de mogelijkheid voor onze klanten om bestaande doelen uit te breiden en nieuwe doelen te creëren.
Voor een e-commerce onderneming als Condoom.nl is het van belang om in alle fases van de customer journey relevant te zijn én blijven. En daarom raken wij bijna alle online marketing facetten aan voor een klant als deze. Van het optimaliseren van de meetbaarheid en techniek op de achtergrond, tot het blijven verbeteren van het advertentiemateriaal op de zichtbare voorgrond voor de klant, tot het meegaan in de rappe ontwikkelingen van Google Ads, tot het toepassen en uitproberen van nieuwigheden in het vakgebied: er zullen altijd onderdelen zijn waar verbetering mogelijk is. En verbetering betekent groei in resultaten.
Concreet betekent dit voor Condoom.nl dat we gaan werken aan het meenemen van Cart Data in Google Ads, het toepassen van New vs. Returning customer strategieën en het toevoegen van PMAX segmentaties onder de productgroepen. We zijn inmiddels ook gestart met het inzetten van E-mail Marketing Automation gefocussed op Winkelwagenreminders.
Aan de campagne kant zullen we ons gaan focussen op het ontwikkelen van creatieve online strategieën om het eigen merk van condoom.nl nog meer naamsbekendheid en podium te geven. Ook in de awareness fase gaan we flink doorpakken. Voor Fotocondoom staat er bijvoorbeeld een grote Social Media & Influencer campagne op de planning.
Kortom, wij zitten voorlopig niet stil!