Nieuwe E-Commerce strategie voor Condoom.nl

Onze maandelijkse kosten zijn met 62% gedaald tegenover een stijgende omzet van 5% op de Nederlandse markt en maarliefst 50% op de Belgische markt! 

Resultaten

Voor deze klant hebben wij meerdere webshops in beheer: 

We hebben een goed beeld van de resultaten vanaf de start van onze samenwerking, omdat we allereerst de meetbaarheid van de website optimaal hebben ingericht. In een samenwerkingsproces van inmiddels 7 maanden kunnen we constateren dat:  

N

De maandelijkse kosten met 62% zijn gedaald 

N

De omzet in NL met 5% is gestegen

N

De omzet in BE met 50% is gestegen

N

De Return on Ad Spend is gestegen van 2,7% naar 6,9%

N

De Cost per Acquisition is met 52% gedaald 

N

Het Google Ads conversiepercentage is gestegen van 7,65% naar 12,65%

Condoom.nl

Condooms, glijmiddelen, accessoires: op Condoom.nl kun je terecht voor al deze producten van de beste en meest betrouwbare merken uit de seksuele gezondheidsindustrie. En voor iedere bestelling die op de website wordt geplaatst, geldt een volledig anonieme en discrete bezorging én betaling. 

Condoom.nl gelooft dat veilige seks voor iedereen toegankelijk en gemakkelijk moet zijn. Hun missie is dan ook om mensen te voorzien van de kennis en hulpmiddelen die ze nodig hebben om veilig en verantwoordelijk te genieten van seks. Ze zijn toegewijd aan het bieden van een breed scala aan condooms en andere veilige-seksproducten van hoge kwaliteit, evenals deskundig advies en educatieve informatie.

Sinds januari aan de slag met PEAK. Professioneel en kundige mensen met verstand van zaken. We zijn heel blij met de overstap voor onze webshops. 

Mark Dujardin - Owner - Condoom.nl

case-majoor-makelaars

Opdracht

Condoom.nl was niet tevreden met de online resultaten. Het team was op zoek naar een bureau waar meetbaar resultaat bovenaan de prioriteitenlijst staat. Ook was de wens om samen te werken met een online marketing bureau met korte communicatielijnen, wat het mogelijk maakt om snel te schakelen.  

Doel van E-commerce partij Condoom.nl was om de Sales jaarlijks te verhogen, maar daarbij de Return on Ad Spend van de gevoerde online campagnes op minimaal 300% te brengen. Om dit te verwezenlijken heeft PEAK voorgesteld om te beginnen bij het begin. We zijn gestart met het optimaliseren van de technische inrichting, de meetbaarheid en het SEO stuk. Van daaruit konden we gegrond starten met het opnieuw inrichten van de online strategieën:

N

Volledige meetbaarheid, hierin ontbraken belangrijke punten 

N

Google Ads Audit uitgevoerd op 200+ kritieke punten

N

Een nieuw zoekwoorden onderzoek met een daarbij aansluitende Search Strategie op Google Ads 

N

Een uitgebreide CRO optimalisatie doorvoeren op de website 

N

Een nieuwe strategie voor de shopping en PMAX campagnes waarbij de kosten worden gedrukt maar de Sales groeit en we de minimale ROAS van 300% kunnen behalen

N

We hebben hierbij gebruik gemaakt van verschillende tools zoals Channable en Producthero

0% - 30% - 62%
Maandelijkse kosten

0% + 2% + 5%
Omzet NL

0% + 25% + 50%
Omzet BE

0% + 2% + 4% +6,9%
ROI

Werkzaamheden

 

Voor deze klant hebben wij meerdere websites in het beheer:

  • Condoom.nl
  • Condooms.be
  • Prinsessenjurk.nl
  • Prinsessenjurk.be
  • Durexshop.nl

We focussen ons in deze case op de werkzaamheden en resultaten van Condoom.nl.

PEAK 1: Meetbare Resultaten

  • UA en GA4 juist ingesteld en meetbaar gemaakt
  • Doelen meetbaar gemaakt
  • Engagement gebeurtenissen toegevoegd
  • Enhanced E-commerce
  • Google Tag Manager aanmaken, inrichten en implementeren
  • Website AVG maken d.m.v. Cookiebot
  • Verschillende tools gekoppeld als: Looker Studio, Google Search Console, Google Optimize en Hotjar
  • De E-commerce data op de juiste manier doorsturen naar de online marketingplatformen

PEAK 2: Online verkeer

  • aaUitgebreid zoekwoordenonderzoek
  • Een uitgebreide SEA audit uitvoeren om alle zwaktes en sterktes van het Google Ads account inzichtelijk te krijgen 
  • E-commerce doelen goed meetbaar maken op de online marketing kanalen (Google Ads) 
  • Voor shopping de juiste koppelingen maken met tools als: Producthero en Channable 
  • Voor shopping elk individueel product optimaliseren als het gaat om titels, beschrijvingen, afbeeldingen en URL’s 
  • Nieuwe campagne structuur en strategie maken en implementeren voor shopping 
  • Nieuw account opgezet voor de Belgische markt om meer grip te krijgen op de KPI’s in de verschillende landen waar wordt geadverteerd
  • Nieuwe strategieën doorgevoerd op het Belgische account
  • Blijvend optimaliseren in Google Ads om de beoogde resultaten te waarborgen

PEAK 3: Conversie optimalisatie

  • Blijvende CRO optimalisaties
  • E-mail marketing automation  

Conclusie

Het online marketing landschap verandert snel en we vinden het dan ook zeer belangrijk om de websites van onze klanten te blijven optimaliseren. Dit biedt de mogelijkheid voor onze klanten om bestaande doelen uit te breiden en nieuwe doelen te creëren.  

 Voor een e-commerce onderneming als Condoom.nl is het van belang om in alle fases van de customer journey relevant te zijn én blijven. En daarom raken wij bijna alle online marketing facetten aan voor een klant als deze. Van het optimaliseren van de meetbaarheid en techniek op de achtergrond, tot het blijven verbeteren van het advertentiemateriaal op de zichtbare voorgrond voor de klant, tot het meegaan in de rappe ontwikkelingen van Google Ads, tot het toepassen en uitproberen van nieuwigheden in het vakgebied: er zullen altijd onderdelen zijn waar verbetering mogelijk is. En verbetering betekent groei in resultaten. 

 Concreet betekent dit voor Condoom.nl dat we gaan werken aan het meenemen van Cart Data in Google Ads, het toepassen van New vs. Returning customer strategieën en het toevoegen van PMAX segmentaties onder de productgroepen. We zijn inmiddels ook gestart met het inzetten van E-mail Marketing Automation gefocussed op Winkelwagenreminders. 

Aan de campagne kant zullen we ons gaan focussen op het ontwikkelen van creatieve online strategieën om het eigen merk van condoom.nl nog meer naamsbekendheid en podium te geven. Ook in de awareness fase gaan we flink doorpakken. Voor Fotocondoom staat er bijvoorbeeld een grote Social Media & Influencer campagne op de planning.

Kortom, wij zitten voorlopig niet stil!