Meetbare resultaten, SEA én social media marketing voor Kloppro

De resultaten zijn werkelijk verbluffend! Het komt nu zelfs zeer regelmatig voor dat we advertenties moeten stopzetten omdat de inspiratiesessies vol zitten. 

Resultaten

In slechts 6 maanden tijd hebben we al heel mooie stappen gemaakt. Doordat alle facetten van de website nu meetbaar zijn kunnen we de vooruitgang goed in cijfers vatten:  

N

Van een aantal (niet meetbaar) naar 70+ leads per maand 

N

Kosten totaal van €10.000 voor een aantal leads (niet meetbaar) naar €25 per lead 

N

Kwaliteitsverbetering website verkeer van ruim 50%

N

Van 1 naar 4+ goed bezochte demo’s per maand 

N

Het advertentiebeheer uitgebreid van 1 naar 3 merken (Alto-Shaam, Prática & binnenkort de introductie van een nieuw merk)  

N

Het advertentiebeheer uitgebreid van Nationaal naar Internationaal (Nederland & België) 

Kloppro

KlopPro biedt slimme oplossingen voor de professionele keuken: Smart Kitchen Solutions. Met trots zijn zij exclusief importeur in de Benelux voor de gerenommeerde merken Alto-Shaam en Prática. De passie voor koken stroomt door de aderen van het bedrijf: naast de verkoop van keukenapparatuur geven ze inspiratiesessies, bieden ze culinair advies én zijn ze altijd op zoek naar innovatieve apparatuur die het rendement in de keuken vergroten.  

Wij zijn ontzettend tevreden met PEAK Online Marketing! Inmiddels werken we al een paar maanden heel prettig samen. De lijntjes zijn kort en daarom kan er snel geschakeld worden. Ons doel was/ is om meer mensen naar onze inspiratiesessies te krijgen. Na een uitgebreide scan/ 0-meting hebben we een goed strategisch advies gekregen van Mick. Vervolgens konden we snel starten met de uitvoering ervan met hulp van Louka. En de resultaten zijn werkelijk verbluffend! Het komt nu zelfs zeer regelmatig voor dat we advertenties moeten stopzetten omdat de inspiratiesessies vol zitten. Kortom: het zijn toppers die heel goed weten wat zij doen! 

Seval Tasan - Senior Adviseur Marketing & Communicatie - KlopPro

case-majoor-makelaars

Opdracht

In eerste instantie was de wens van KlopPro om meer mensen naar hun inspiratiesessies te trekken. Na een uitgebreide audit bleek echter dat de data achter de website niet goed meetbaar was. En meetbare resultaten zijn essentieel voor het sturen op resultaat! Daaruit trokken zij de vraag breder: 

N

Het meetbaar maken van alle data achter de website 

N

Het opstellen van een strak advertentieplan met als eerste doel het trekken van meer mensen naar de inspiratiesessies 

N

Onderbouwd advies over de groeimogelijkheden door het inzetten van Online Marketing activiteiten

N

Wegens uitbreiding van het merkportfolio: strategisch advies over de online indeling van het aanbod 

N

En strategisch advies over de verdeling van de marketingactiviteiten over de verschillende merken en landen

0% + 25% + 50%
Verkeerskwaliteit

0+ 35+ 70+
Leads per maand

€1000,- €500,- €100,- €50,- €25,-
Kosten per lead

1+ 2+ 3+ 4+
Volle demo's per maand

Werkzaamheden

KlopPro nam ons advies ter harte en besloot allereerst de website volledig meetbaar te laten maken. Zo creëerden we een solide basis voor de toekomstige online marketing activiteiten. 

Wegens uitbreiding van het merkportfolio hebben wij alvorens te starten met marketing activiteiten goed gekeken naar een passende online indeling van het aanbod. Daar is een strategisch advies uit gekomen waarin ook de verdeling van de online marketing activiteiten over de verschillende merken is meegenomen. Vanuit daar heeft PEAK een passend advertentieplan opgesteld met daarin onder andere SEA- en Social Media marketing activiteiten opgenomen. Wij monitoren wekelijks de resultaten en sturen bij waar nodig. Zo hebben we de advertentie activiteiten bij de introductie van Prática bijvoorbeeld uitgebreid van alleen Nederland naar ook België. En om in deze flow van vooruitgang te blijven hebben we regelmatig samen met KlopPro overleg over nieuwe wensen en doelen! 

PEAK 1: Meetbare Resultaten

  • Websites en conversies meetbaar gemaakt
  • Google Analytics 4 geïmplementeerd
  • Cookie Bot geïmplementeerd
  • Hotjar geïmplementeerd
  • Google Optimize geïmplementeerd
  • Leadgeneratie funnel opgezet

PEAK 2: Online verkeer

  • Leadgeneratie
  • Zoekmachine Adverteren
  • Microsoft Ads Adverteren
  • Social Media Adverteren

PEAK 3: Conversie optimalisatie

  • Advies (landings-) pagina’s
  • Advies conversiepagina’s en funnel
  • Advies over de structuur en inrichting van de nieuwe website

Conclusie

Door een slimme Social Media tactiek hebben we de campagnes in de loop der tijd steeds verder kunnen optimaliseren. We zijn nu op het punt dat we precies de juiste doelgroep bereiken met onze advertenties. Hierdoor kunnen we de kosten per lead zo laag mogelijk houden. De kwaliteit van de leads willen we blijven verbeteren door gebruik te maken van e-mail marketing automation. 

De komende periode gaan we ons focussen op het behoud van de kwaliteit van het verkeer op en naar de website. We zorgen ervoor dat onze wortels stevig in de aarde kunnen groeien. Daarbij mogen we KlopPro feliciteren met een derde merk dat binnenkort wordt geïntroduceerd!