PEAK 3: Conversie optimalisatie

Door het bezoekersgedrag op je website te analyseren kunnen we verbeterpunten aandragen ten behoeve van het conversiepercentage. Deze verbeterpunten vergroten de kans dat bezoekers de gewenste actie(s) uitvoeren op jouw website. Het startpunt is het analyseren van je online marketing funnel. Wil jij jouw conversies verhogen?

Voordelen van conversie optimalisatie

N

Meer rendement uit jouw website

N

Optimale gebruikers ervaring

N

Verhogen customer lifetime value

N

Verhogen return on investment

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

Conversie is het moment waarop jouw potentiële klant, lead of sollicitant daadwerkelijk overgaat tot een aankoop, inschrijving, informatie aanvraag of een andere gewenste actie op jouw website. Conversie optimalisatie gaat over het optimaliseren van je marketing funnel om zo het aantal conversies te vergroten.

N

Analyseren online marketing funnel

N

Concurrentenonderzoek

N

A/B testen

N

Optimaliseren online marketing funnel

Hoe verbetert PEAK mijn conversie?

Na het opbouwen van de benodigde data kunnen wij een CRO onderzoek starten. Hierin analyseren we je website aan de hand van de online marketing funnel. We onderzoeken welke stappen de bezoekers doorlopen in de funnel, waar ze afhaken en hoe we dit kunnen voorkomen. In het onderzoek analyseren we ook de funnel van de belangrijkste concurrenten voor een goed beeld van de markt. Door jouw website te optimaliseren voor iedere stap van de online marketing funnel verbeteren we het conversiepercentage. Wanneer we het conversiepercentage kunnen verbeteren kunnen we daarmee ook de totale winstgevendheid voor jouw business verbeteren.

Welke tools gebruiken jullie voor conversie optimalisatie?

Bij PEAK starten we altijd met het meetbaar maken van jouw resultaten. Daarbij integreren wij direct Hotjar en Google Optimize. Met Hotjar kunnen we de muisbewegingen volgen van bezoekers op jouw website. Met Google Optimize kunnen we A/B testen uitvoeren op jouw website zonder tussenkomst van een developer.

Waarom door PEAK een CRO onderzoek laten uitvoeren?

Omdat bij PEAK een CRO onderzoek onderdeel is van een complete online marketing strategie. Wij nemen je als gedegen professionals mee in de klim van onze 3 PEAK’s om jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen te behalen. We werken samen met vaste, betrouwbare partners waardoor we op iedere niche kunnen inspelen en je kunnen begeleiden in iedere stap naar de top.

Hoe voeren jullie optimalisaties uit binnen de online marketing strategie om het conversiepercentage te verhogen?

Binnen PEAK 1: meetbare resultaten implementeren we ten alle tijden HotJar en Google Optimize. Met HotJar worden de muisbewegingen van websitebezoekers gevolgd. Met Google Optimize kunnen we A/B testen uitvoeren op de website zonder tussenkomst van een developer. Wanneer we er tijdens analyses achter komen dat een bepaalde conversie achterblijft kunnen we deze tools inzetten om erachter te komen waarom dat zo is en verbeteringen aandragen. Vervolgens kunnen we deze hypothese ook direct A/B testen.

Wat is het grootste voordeel van conversie optimalisatie?

Door het verbeteren van je conversiepercentage door middel van conversie optimalisatie groeien je sales en bereik je je doelen veel sneller dan wanneer je enkel het online verkeer vergroot.

Stel, op dit moment wordt van iedere 100 bezoekers op jouw website 1 bezoeker klant, lead of sollicitant. Wij voeren een conversie optimalisatie onderzoek uit. Na het doorvoeren van alle verbeterpunten op jouw website wordt er nu niet 1 van de 100 bezoekers klant, lead of sollicitant maar worden dit er 2 of zelfs 3! 

“By doubling your conversion rate with CRO you can grow your sales and reach your goals much faster than by increasing your traffic.”

– Steve Krug

Diensten voor een solide basis

N

Analyse bezoekersgedrag

N

Aandragen verbeterplan

N

Alles uit Brons

N

Uitvoeren concurrentie onderzoek

N

Alles uit Zilver

N

Uitvoeren A/B testen

Werkwijze PEAK 3: Conversie optimalisatie

Door jouw website te optimaliseren voor iedere stap van de online marketing funnel verbeteren we het conversiepercentage. En daarmee verbeteren we ook de totale winstgevendheid voor jouw business. PEAK doorloopt de volgende stappen om jouw conversies te verhogen:

Stap 1: Analyse bezoekersgedrag adhv de online marketing funnel
Stap 2: Uitvoeren concurrentie onderzoek
Stap 3: Aandragen verbeterplan
Stap 4: Uitvoeren A/B testen

Einddoel: Verbeteren conversiepercentage!

De Online Marketing Funnel

Een zorgvuldig ingerichte online marketing funnel vergroot je kansen op online succes. De funnel brengt het aankoopproces (of eigenlijk het conversieproces) van je potentiële klanten, leads of sollicitanten in kaart: van het allereerste contact tot het moment dat iemand converteert. Je kunt het zien als een stappenplan voor alle contactmomenten tussen jou en je potentiële klant. In de online marketing strategie bepalen we per stap in de funnel via welk platform en met welke content we jouw doelgroep het best kunnen benaderen om ze zo te verleiden tot het nemen van de volgende stap.

Hotjar & Optimize

Bij PEAK starten we altijd met het meetbaar maken van jouw resultaten. Daarbij integreren wij direct Hotjar en Google Optimize. Met Hotjar kunnen we de muisbewegingen volgen van bezoekers op jouw website. Met Google Optimize kunnen we A/B testen uitvoeren op jouw website zonder tussenkomst van een developer.

Waarom conversie optimalisatie?

Het optimaliseren van je conversieproces is noodzakelijk wanneer je het meeste uit jouw business wil halen. Zonder conversie geen klanten, leads of sollicitanten. Door jouw website te optimaliseren voor iedere stap van de online marketing funnel verbeteren we het conversiepercentage. Wanneer we het conversiepercentage kunnen verbeteren kunnen we daarmee ook de totale winstgevendheid voor jouw business verbeteren. En zo is die top ineens bijna binnen handbereik.

“Don’t make me think!”

– Steve Krug

Kan ik je helpen?

De 3 PEAKs van een online
marketing strategie

PEAK 1: Meetbare Resultaten

Het meetbaar maken van de data achter je website is essentieel. Zonder dit goed inzichtelijk te maken kun je niet gericht sturen op resultaat. Daarnaast loop je als ondernemer relevante managementinformatie mis. Door je website meetbaar te maken wordt het volgende duidelijk:

  • De kenmerken van je bezoekers
  • De herkomst van je bezoekers
  • Het gedrag van je bezoekers
  • Welke bezoekers uiteindelijk klant of lead worden

Het meetbaar maken van een website geeft inzicht in hoe bezoekers jouw website ervaren. Met dit inzicht kun je je campagnes optimaliseren en werken aan een effectievere website zodat jouw bezoekers sneller klant worden, solliciteren of hun gegevens achterlaten.

PEAK 2: Online verkeer

Zonder relevant verkeer naar jouw website, ook geen potentiële klanten, leads of sollicitanten. Relevant verkeer genereren start met het bepalen van jouw doelgroep. Als we die helder in kaart hebben gebracht kunnen we gericht de ideale online marketing mix samenstellen. Denk hierbij aan:

  • Social media marketing
  • Zoekmachine adverteren
  • Remarketing
  • E-mail marketing automation

PEAK heeft de kennis en ervaring in huis om te bepalen welke kanalen en technieken het beste bij jouw business passen, waar we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en hoe we deze vervolgens moeten aanspreken. Door het zorgvuldig inrichten en optimaliseren van de gekozen marketing kanalen en -activiteiten behalen we samen jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen.

PEAK 3: Conversie optimalisatie

Door het bezoekersgedrag op je website te analyseren kunnen we verbeterpunten aandragen ten behoeve van het conversiepercentage. Deze verbeterpunten vergroten de kans dat bezoekers de gewenste actie(s) uitvoeren op jouw website. 

Met onze kennis en ervaring dragen we verbeterpunten aan om zo de prestaties van jouw website te vergroten. Door middel van een gedegen concurrentieonderzoek kunnen we inspelen op trends en ontwikkelingen binnen jouw markt. Door jouw website te optimaliseren voor iedere stap van de online marketing funnel verbeteren we het conversiepercentage. Wanneer we het conversiepercentage kunnen verbeteren kunnen we daarmee ook de totale winstgevendheid voor jouw business verbeteren.

KLANTREVIEWS

Klimuitrusting

Pas je uitrusting aan op de omstandigheden en de tocht die je doet. De perfecte standaarduitrusting bestaat niet: deze verschilt per dag en tocht en is afhankelijk van je doel en ervaring.

PEAK heeft de specialistische kennis in huis van een breed spectrum aan online marketing tools. We beheersen de technische skills om de voor jou ideale mix aan tools samen te stellen en in te richten. En we zullen er voor zorgen dat onze kennis op een handzame wijze aan jouw organisatie wordt meegegeven. Op die manier blijf je altijd zelf in controle.

CRO bureau: peak online marketing

Wij van PEAK zijn er voor jou om je klim naar de top zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Heb jij hulp nodig bij het verhogen van het conversiepercentage op je website om het maximale uit je business te halen? Bel gerust, dan kijken we wat we voor je kunnen doen. Of vraag de gratis Quickscan aan!

N

Gratis en vrijblijvend. Je zit nooit ergens aan vast!

N

Op werkdagen binnen 24 uur teruggebeld.

N

Jouw huidige situatie en kansen in kaart gebracht.

Door op ‘versturen’ te klikken geef ik PEAK Online Marketing toestemming contact met mij op te nemen.