E-mail Marketing

E-mail marketing biedt jou als ondernemer de kans op direct kwalitatief contact met jouw potentiële klanten, leads of sollicitanten. Maak jij al gebruik van e-mailmarketing om jouw business te laten groeien?

Voordelen van E-mail marketing

N

Communiceren met een warme doelgroep

N

Laag in kosten en een hoge ROI

N

E-mail marketing automation

N

Jij bent eigenaar van de data

Wat is e-mail marketing

E-mail marketing is een vorm van direct marketing: je bereikt jouw (potentiële) klanten direct via e-mail. Door jouw e-mailadressen slim te segmenteren in verschillende lijsten kun je gepersonaliseerd e-mails versturen. Je doelgroep heeft zichzelf aangemeld voor het ontvangen van deze informatie. Door zich in te schrijven in een mailinglijst of zelfs omdat ze al eerder hebben geconverteerd. Omdat de benadering naast direct ook persoonlijk is, wordt e-mail marketing gezien als één van de meest effectieve vormen van marketing.

N

Mailchimp, ActiveCampaign

N

White paper marketing

N

E-mail marketing automation

N

Signalen versturen naar jouw salesteam

Wat is de meerwaarde van e-mail marketing voor het verbeteren van mijn business?

De waarde van e-mailmarketing wordt nogal eens onderschat. Het persoonlijke karakter maakt het hét middel voor het verhogen van de loyaliteit van de ontvanger, het genereren van nieuwe leads of juist het verhogen van de verkopen aan je bestaande klanten. Daarnaast is e-mailmarketing zeer schaalbaar en daarmee heel (kosten)efficiënt: je hoeft maar 1 maal een goed proces in te richten dat je vervolgens kunt automatiseren. En dat automatiseren doet door de gegevens in jouw klantenbestand niet teniet aan de persoonlijke aard. 

E-mail marketing behoort niet voor niets al jaren steevast tot een van de best converterende online marketingkanalen bij business.

Kan PEAK ook het e-mail marketing automation proces inrichten?

Ja! Sterker nog, wij geloven in de kracht en efficiency van geautomatiseerde processen. En dat maakt het automatiseren van e-mail funnels één van onze specialismen.

Hoe optimaliseren jullie e-mail marketing campagnes?

Doordat het grootste deel van een verzonden mailing vaak de eerste dag na verzending al geopend wordt, zijn er ook snel resultaten beschikbaar. Dat maakt e-mail een flexibel medium om op korte termijn te testen en te optimaliseren. Dat doen wij onder andere middels A/B testen: we verzenden een A versie naar één deel van je mailinglijst en een B versie naar een ander deel. De versie met de beste uitkomst verzenden we naar de resterende contacten op de mailinglijst. Dat doen we voor alle stappen in de e-mail funnel voor optimaal resultaat.

Met welke e-mail marketing tools kunnen jullie mailings beheren en automatiseren?

Wij werken met 2 e-mail marketing tools: Mailchimp en ActiveCampaign. Beide tools zijn zeer gebruiksvriendelijk en bieden naast het inrichten van mailinglijsten ook de mogelijkheid tot e-mail marketing automation en implementatie van verschillende CMS-systemen. Je kunt ActiveCampaign zien als de verbeterde versie van Mailchimp. Mailchimp biedt alle basis functionaliteiten en ActiveCampaign biedt meer mogelijkheden om je e-mail campagne tot in detail te beheren, te optimaliseren én te automatiseren.

Waarom door PEAK mijn e-mail marketing campagne laten opzetten?

Wij nemen je als gedegen professionals mee in de klim van onze 3 PEAK’s, waarbij e-mail marketing onderdeel is van PEAK 2: online verkeer. We werken samen met vaste, betrouwbare partners waardoor we op iedere niche kunnen inspelen en je kunnen begeleiden in iedere stap naar de top.

Vormen van e-mail marketing

Er zijn veel verschillende vormen van e-mail marketing. Bij PEAK focussen we ons voornamelijk op e-mail marketing automation: het geautomatiseerd versturen en optimaliseren van gepersonaliseerde content naar een mailinglijst. Dit alles gebeurt aan de hand van de informatie die jij hebt opgebouwd met de persoonsgegevens uit jouw klantenbestand. Hierdoor is de kans heel groot dat jouw content relevant is voor de ontvanger. Én dat het contactmoment in de juiste fase van het aankoopproces plaatsvindt.

E-mail marketing automation gaat verder dan e-mail marketing alleen. Waar e-mail marketing vaak om het contactmoment draait, kun je middels e-mail marketing automation ook een waarde aan deze contactmomenten toekennen middels het tracken van het online gedrag van de ontvanger. Dat geeft je waardevolle inzichten in de fase van het aankoopproces waarin jouw potentiële klant, lead of sollicitant zich bevindt. Die informatie kun je vervolgens gebruiken om jouw content relevant te maken en zo de ontvanger te verleiden naar de volgende fase in het aankoopproces. Zo ondersteunt marketing automation de gehele buyer journey van je klant, met als einddoel het voldoen van de gewenste conversie.

Een white paper is een (in dit geval digitaal) document of rapport waarin een probleem en de mogelijke oplossing voor dit probleem beschreven wordt. Deze strategie wordt veelal ingezet om leads te genereren, een business case of project te presenteren of om potentiële klanten te informeren of verleiden. Een van de voordelen van het publiceren van een whitepaper is de positieve bijdrage aan een betrouwbaar imago door het informatieve karakter. Na het versturen van de white paper komt de potentiële klant in een geautomatiseerde e-mail funnel terecht. Zo kun je middels storytelling de potentiële klant of lead bewegen richting conversie.

Verlaten winkelwagen e-mails en remarketing e-mails zijn zeer belangrijk voor het laten groeien van jouw business. Logischerwijs is het effectiever om iemand die al een aankoop heeft overwogen te overtuigen alsnog over te gaan tot aankoop, dan om nieuwe potentiële klanten te vinden. Uit onderzoek blijkt dat ruim 80% van alle winkelwagens verlaten worden. Uit onderzoek is óók gebleken dat maarliefst 63% van deze gemiste omzet terug te verdienen is door potentiële klanten te herinneren of te overtuigen alsnog over te gaan tot een aankoop. Zonde dus om geen gebruik te maken van deze tool!

Review marketing is het inzetten van reviews om de goede naam en positieve bekendheid van jouw business te vergroten. Review marketing is een vorm van social selling, waarbij wordt ingespeeld op de sterke waarde die mensen hechten aan de mening van anderen. Het belang van social selling of review marketing blijkt wel uit het feit dat bijna 80% van de Nederlanders een review leest voordat ze een aankoop doen. Het verzamelen van reviews is een proces wat geautomatiseerd kan worden met e-mailmarketing. 

Onboarding marketing draait letterlijk om het aan boord krijgen van jouw potentiële klanten, leads of sollicitanten. Door jouw doelgroep een opening te bieden om een relatie aan te gaan met jouw product, dienst of organisatie neem je deze als het ware mee in een onboarding-funnel. Met als einddoel het overgaan tot jouw gewenste conversie. Het start meestal bij een overdracht van informatie: stappenplannen, tutorials, stap voor stap begeleiding door een bepaald proces. Door ook samen met jouw klanten de behaalde successen te vieren (een succesvol doorlopen stappenplan of het behalen van een milestone) creëer je een positieve onboarding ervaring. Dat bevestigt jouw klanten dat ze een juiste keuze hebben gemaakt zich met jou te verbinden wat op zijn beurt weer loyaliteit verhogend werkt.

Een verkoopfunnel kun je zien als de klantreis die mensen afleggen vanaf het moment dat ze met jouw business in aanraking komen tot het moment dat ze de gewenste conversie uitvoeren. Het is het communicatieproces waarin mensen stapsgewijs kennismaken met jou, je expertise en je aanbod. Bijvoorbeeld als jouw potentiële klant, lead of sollicitant een whitepaper download van jouw website, of een andere vorm van een soft conversie uitvoert, dan kan dat de start zijn van een verkoopfunnel. Je maakt gebruik van de data die een potentiële klant achterlaat in een (eerste) contactmoment. Vervolgens remind je, middels online marketing uitingen, jouw potentiële doelgroep aan de aanwezigheid van jouw product op de manier die op dat moment in de customer journey het meest effectief is. Net zolang tot je doelgroep overgaat tot jouw beoogde conversie.

Uit onderzoek blijkt dat ruim 80% van alle winkelwagens verlaten worden. Uit onderzoek is óók gebleken dat maarliefst 63% van deze gemiste omzet terug te verdienen is door potentiële klanten te herinneren of te overtuigen alsnog over te gaan tot een aankoop.

Werkwijze

PEAK heeft de kennis en ervaring in huis om te bepalen welke kanalen en technieken het beste bij jouw business passen, waar we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en hoe we deze vervolgens moeten aanspreken. We doorlopen de volgende stappen om jouw conversiepercentage te verbeteren:

Stap 1: Bepalen van de doelgroep
Stap 2: Samenstellen van de ideale online marketingmix
Stap 3: Inrichten van de gekozen marketing kanalen
Stap 4: Optimalisatie a.d.h.v. meetbare resultaten

Einddoel: Verkeer dat converteert!

Wij nemen je als gedegen professionals mee in de klim van onze 3 PEAK’s, waarbij e-mail marketing onderdeel is van PEAK 2: online verkeer. We werken samen met vaste, betrouwbare partners waardoor we op iedere niche kunnen inspelen en je kunnen begeleiden in iedere stap naar de top.

Waarom zet je e-mail marketing in?

E-mail marketing is door de hoge conversieratio één van de meest krachtige online marketing communicatiemiddelen. Je richt je online marketingactiviteiten op een doelgroep die zich uit eigen initiatief met jouw business heeft verbonden. Door de informatie die zij invullen bij het inschrijven voor een nieuwsbrief, het aanmaken van een klantaccount óf bij een reeds voldane aankoop bouw je een waardevol klantenbestand op. E-mails kun je daardoor goed personaliseren en geautomatiseerd, getriggerd door gedrag van de klant, verzenden. Hiermee kun je perfect inspelen op de customer journey van jouw (potentiële) klant. Met de vele mogelijkheden tot optimalisatie en automatisering en de relatief lage kosten heeft e-mailmarketing in de meeste gevallen een hoog ROI bij het behalen van jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen. E-mail marketing is ook een ideale tool voor het verhogen van de Customer Lifetime Value.

Het belang van social selling of review marketing blijkt wel uit het feit dat bijna 80% van de Nederlanders een review leest voordat ze een aankoop doen. Het verzamelen van reviews is een proces wat geautomatiseerd kan worden met e-mailmarketing.

Kan ik je helpen?

De 3 PEAK’s strategie

PEAK 1: Meetbare Resultaten

Het meetbaar maken van de data achter je website is essentieel. Zonder dit goed inzichtelijk te maken kun je niet gericht sturen op resultaat. Daarnaast loop je als ondernemer relevante managementinformatie mis. Door je website meetbaar te maken wordt het volgende duidelijk:

  • De kenmerken van je bezoekers
  • De herkomst van je bezoekers
  • Het gedrag van je bezoekers
  • Welke bezoekers uiteindelijk klant of lead worden

Het meetbaar maken van een website geeft inzicht in hoe bezoekers jouw website ervaren. Met dit inzicht kun je je campagnes optimaliseren en werken aan een effectievere website zodat jouw bezoekers sneller klant worden, solliciteren of hun gegevens achterlaten.

PEAK 2: Online verkeer

Zonder relevant verkeer naar jouw website, ook geen potentiële klanten, leads of sollicitanten. Relevant verkeer genereren start met het bepalen van jouw doelgroep. Als we die helder in kaart hebben gebracht kunnen we gericht de ideale online marketing mix samenstellen. Denk hierbij aan:

  • Social media marketing
  • Zoekmachine adverteren
  • Remarketing
  • E-mail marketing automation

PEAK heeft de kennis en ervaring in huis om te bepalen welke kanalen en technieken het beste bij jouw business passen, waar we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en hoe we deze vervolgens moeten aanspreken. Door het zorgvuldig inrichten en optimaliseren van de gekozen marketing kanalen en -activiteiten behalen we samen jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen.

PEAK 3: Conversie optimalisatie

Door het bezoekersgedrag op je website te analyseren kunnen we verbeterpunten aandragen ten behoeve van het conversiepercentage. Deze verbeterpunten vergroten de kans dat bezoekers de gewenste actie(s) uitvoeren op jouw website. 

Met onze kennis en ervaring dragen we verbeterpunten aan om zo de prestaties van jouw website te vergroten. Door middel van een gedegen concurrentieonderzoek kunnen we inspelen op trends en ontwikkelingen binnen jouw markt. Door jouw website te optimaliseren voor iedere stap van de online marketing funnel verbeteren we het conversiepercentage. Wanneer we het conversiepercentage kunnen verbeteren kunnen we daarmee ook de totale winstgevendheid voor jouw business verbeteren.

KLANTREVIEWS

Klimuitrusting

Pas je uitrusting aan op de omstandigheden en de tocht die je doet. De perfecte standaarduitrusting bestaat niet: deze verschilt per dag en tocht en is afhankelijk van je doel en ervaring.

PEAK heeft de specialistische kennis in huis van een breed spectrum aan online marketing tools. We beheersen de technische skills om de voor jou ideale mix aan tools samen te stellen en in te richten. En we zullen er voor zorgen dat onze kennis op een handzame wijze aan jouw organisatie wordt meegegeven. Op die manier blijf je altijd zelf in controle.

E-MAIL MARKETING BUREAU: peak online marketing

Wij van PEAK zijn er voor jou om je klim naar de top zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Heb jij hulp nodig bij het opzetten van jouw e-mail marketing strategie om het maximale uit je business te halen? Bel gerust, dan kijken we wat we voor je kunnen doen. Of vraag de gratis Quickscan aan!

N

Gratis en vrijblijvend. Je zit nooit ergens aan vast!

N

Op werkdagen binnen 24 uur teruggebeld.

N

Jouw huidige situatie en kansen in kaart gebracht.

Door op ‘versturen’ te klikken geef ik PEAK Online Marketing toestemming contact met mij op te nemen.