Leadgeneratie

Leadgeneratie is gericht op het opsporen en aantrekken van potentiële klanten, leads of sollicitanten en daarmee een essentieel onderdeel van jouw online marketing mix. Een ijzersterke lead nurture flow is hierbij van groot belang. Kun jij meer halen uit jouw leadgeneratie strategie?

Voordelen van leadgeneratie

N

Meer leads

N

Specifieke targeting

N

Online marketing automation

N

Effectief voor zowel B2B als B2C

Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie is het verzamelen van gegevens van potentiële klanten met als doel hen gericht te kunnen targeten tijdens het oriëntatie- en aankoopproces. Het doel is niet direct het overgaan tot aankoop van jouw product of dienst, maar het identificeren van consumenten of organisaties die geïnteresseerd zijn in je aanbod. Na het identificeren van deze waardevolle doelgroep is de weg vrij om een gerichte online marketing strategie samen te stellen. Einddoel is deze groep te overtuigen over te gaan op de door jou gewenste actie.

N

Whitepaper of webinar campagne op LinkedIn

N

Search campagne op Google Ads & Bing

N

Remarketing op zowel Social als Display

N

E-mail marketing automation funnel

Hoe stelt PEAK een succesvolle leadgeneratie campagne samen voor het genereren van relevant online verkeer?

Allereerst is het zaak om de website en daarmee vooral de leads meetbaar te maken. Naast de omzet is het bij leadgeneratie ook erg belangrijk om de lead funnel meetbaar te maken. Zo weet je precies in welke stap veel potentiële leads afhaken.

Vervolgens zal er een leadgeneratie strategie vastgesteld moeten worden. Afhankelijk van de doelgroep, het budget en de bedrijfsdoelstellingen stellen we de ideale marketingmix samen. Deze kanalen zullen we vervolgens inrichten om de campagne te kunnen starten.

Als de campagne loopt zullen wij deze optimaliseren aan de hand van de meetbare resultaten. Maandelijks, of op een andere periodiek moment, nemen we samen de resultaten door en bespreken we de vervolgstappen.

Welke bijdrage levert leadgeneratie aan het verbeteren van mijn business?

Een gedegen online leadgeneratie marketing strategie zorgt ervoor dat we precies weten welke personen mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst én hoe we deze kunnen bereiken. Meer leads leiden naar meer klanten en dus uiteindelijk naar meer omzet. Een volledige leadgeneratie strategie kan de leads ook geautomatisseerd kwalificeren om jouw salesteam te ontlasten en daarmee kosten te besparen.

Wat zijn voorbeelden van gerichte doelen die je kunt stellen met leadgeneratie?

​​Leadgeneratie draait om het wekken van interesse voor jouw producte of dienst. De hoofddoelen binnen leadgeneratie zijn dan ook het verkrijgen van daadwerkelijke leads en deze vervolgens over te halen om klant te worden. Een ijzersterke lead nurture flow is hiervoor essentieel. Heb jij deze al samengesteld om jouw leads te overtuigen klant te worden? Zo niet, of wil je je flow optimaliseren? Neem dan contact op met ons!

Waarom door PEAK mijn leadgeneratie campagne laten opzetten?

Wij nemen je als gedegen professionals mee in de klim van onze 3 PEAK’s om jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen te behalen. We werken samen met vaste, betrouwbare partners waardoor we op iedere niche kunnen inspelen en je kunnen begeleiden in iedere stap naar de top.

Hoe voeren jullie optimalisaties uit binnen een leadgeneratie strategie om het conversiepercentage te verhogen?

Op basis van A/B testen en meetbare resultaten optimaliseren we continu. Welke advertentie presteert beter? Worden de doelstellingen behaald? Op welke uiting wordt vaker geklikt? We analyseren de volledige campagne en komen tijdens periodieke rapportage momenten tot relevante next steps om de campagne te optimaliseren.

“in 2021 werd 85% van alle diensten online aangeschaft”

Diensten voor een solide basis

N

Duurzame positie in de zoekresultaten

N

Prettige gebruiks ervaring

N

Meer relevant verkeer

N

Kosteloos

N

Direct bovenaan in de zoekresultaten

N

Conversiegerichte bezoekers

N

Je product of dienst tonen op een relevant moment

N

Flexibel bijsturen en optimaliseren

N

Hyperlokaal

N

Veel targetmogelijkheden

N

Dagelijks gebruik blijft toenemen

N

Kostenefficiënt

De 3 PEAKs van een online
marketing strategie

PEAK 1: Meetbare Resultaten

Het meetbaar maken van de data achter je website is essentieel. Zonder dit goed inzichtelijk te maken kun je niet gericht sturen op resultaat. Daarnaast loop je als ondernemer relevante managementinformatie mis. Door je website meetbaar te maken wordt het volgende duidelijk:

  • De kenmerken van je bezoekers
  • De herkomst van je bezoekers
  • Het gedrag van je bezoekers
  • Welke bezoekers uiteindelijk klant of lead worden

Het meetbaar maken van een website geeft inzicht in hoe bezoekers jouw website ervaren. Met dit inzicht kun je je campagnes optimaliseren en werken aan een effectievere website zodat jouw bezoekers sneller klant worden, solliciteren of hun gegevens achterlaten.

PEAK 2: Online verkeer

Zonder relevant verkeer naar jouw website, ook geen potentiële klanten, leads of sollicitanten. Relevant verkeer genereren start met het bepalen van jouw doelgroep. Als we die helder in kaart hebben gebracht kunnen we gericht de ideale online marketing mix samenstellen. Denk hierbij aan:

  • Social media marketing
  • Zoekmachine adverteren
  • Remarketing
  • E-mail marketing automation

PEAK heeft de kennis en ervaring in huis om te bepalen welke kanalen en technieken het beste bij jouw business passen, waar we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en hoe we deze vervolgens moeten aanspreken. Door het zorgvuldig inrichten en optimaliseren van de gekozen marketing kanalen en -activiteiten behalen we samen jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen.

PEAK 3: Conversie optimalisatie

Door het bezoekersgedrag op je website te analyseren kunnen we verbeterpunten aandragen ten behoeve van het conversiepercentage. Deze verbeterpunten vergroten de kans dat bezoekers de gewenste actie(s) uitvoeren op jouw website. 

Met onze kennis en ervaring dragen we verbeterpunten aan om zo de prestaties van jouw website te vergroten. Door middel van een gedegen concurrentieonderzoek kunnen we inspelen op trends en ontwikkelingen binnen jouw markt. Door jouw website te optimaliseren voor iedere stap van de online marketing funnel verbeteren we het conversiepercentage. Wanneer we het conversiepercentage kunnen verbeteren kunnen we daarmee ook de totale winstgevendheid voor jouw business verbeteren.

De Lead Nurturing funnel

Kan ik je helpen?

Lead nurturing is het proces van het voeden en opvolgen van leads om hen uiteindelijk tot klant te maken. Het doel van een lead nurturing flow is een zo hoog mogelijke conversie te realiseren van lead naar klant. Het omvat de activiteiten die we richten op het monitoren van leads en ze vervolgens op het juiste moment de juiste content aan te bieden. Om zo veel mogelijk potentiële leads mee te nemen in deze flow maken we gebruik van een lead nurturing funnel.

Het doel van deze funnel is het creëren van contactmomenten waarin we potentiële klanten engagen, inspireren en uiteindelijk converteren. Bij iedere stap zullen leads afhaken om verschillende redenen, zoals afleiding of overweging. Onderin de funnel blijven de leads over die de grootste kans hebben om klant te worden.

De funnel start bij de interactie van een mogelijke lead met jouw website. Bijvoorbeeld het inschrijven voor een nieuwsbrief. De lead belandt dan in een e-mail flow, in ons geval een Active Campaign flow. In Active Campaign kunnen we de waarde van de lead toekennen op basis van bepaalde criteria: bezochte pagina’s, gedownloade formulieren, call to actions en bijvoorbeeld de social posts waar de bezoeker interactie mee heeft gehad. Een marketing lead heeft nog aandacht en verzorging nodig voor hij meer interesse in jouw business zal tonen. Een marketing gekwalificeerde lead heeft al een dusdanig mate van interesse getoond dat deze doorstroomt naar de volgende stap in de funnel: de lead wordt met onze online marketingactiviteiten in het aankoopproces begeleid zodat de kans groter is dat hij vervolgens weer doorstroomt naar een sales qualified lead. Wanneer een lead uiteindelijk de waarde van sales qualified lead krijgt toegekend is deze klaar om naar een concreet voorstel of samenwerking te worden begeleid.

Waarom leadgeneratie

We kunnen beter vragen: waarom niet? De wetenschap van een potentiële doelgroep van geïnteresseerden in jouw product of dienst en deze niet definiëren en benaderen is een gemiste kans. Als er een manier is om je conversies te verhogen is het wel het overtuigen van een doelgroep die al mogelijke interesse in jouw product of dienst heeft getoond. Of door een andere rede mogelijk geïnteresseerd zou kunnen zijn in jouw product of dienst. Een gedegen leadgeneratie strategie voorziet je van informatie over een waardevolle doelgroep waar je vervolgens direct op kunt targeten om ze te overtuigen te converteren.

“Thuiswinkel.org verwacht dat 40% van alle aankopen in 2026 online zal worden gedaan.”

KLANTREVIEWS

Klimuitrusting

Pas je uitrusting aan op de omstandigheden en de tocht die je doet. De perfecte standaarduitrusting bestaat niet: deze verschilt per dag en tocht en is afhankelijk van je doel en ervaring.

PEAK heeft de specialistische kennis in huis van een breed spectrum aan online marketing tools. We beheersen de technische skills om de voor jou ideale mix aan tools samen te stellen en in te richten. En we zullen er voor zorgen dat onze kennis op een handzame wijze aan jouw organisatie wordt meegegeven. Op die manier blijf je altijd zelf in controle.

Leadgeneratie met peak online marketing

Wij van PEAK zijn er voor jou om je klim naar de top zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Heb jij hulp nodig bij het opzetten van een online leadgeneratie strategie om het maximale uit je business te halen? Bel gerust, dan kijken we wat we voor je kunnen doen. Of vraag de gratis Quickscan aan!

N

Gratis en vrijblijvend. Je zit nooit ergens aan vast!

N

Op werkdagen binnen 24 uur teruggebeld.

N

Jouw huidige situatie en kansen in kaart gebracht.

Door op ‘versturen’ te klikken geef ik PEAK Online Marketing toestemming contact met mij op te nemen.