PEAK 2: Online verkeer
Zonder relevant verkeer naar jouw website, ook geen potentiële klanten, leads of sollicitanten. Bij PEAK combineren we de verschillende marketingkanalen met het effectieve See, Think, Do, Care model van Google voor een optimaal resultaat. Wil jij meer relevant verkeer op jouw website?
Voordelen van online verkeer
Realistisch beeld van jouw doelgroep
Full funnel aanpak
Optimaliseren op resultaat
Online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit
Wat is online verkeer?
Online verkeer is het verleiden van potentiële klanten, leads of sollicitanten om jouw website, webshop of andere digitale kanaal te bezoeken. Je kunt jouw doelgroep met een interessante advertentie bijvoorbeeld triggeren om vanuit een online campagne door te klikken naar jouw website.
SEO, SEA, Display adverteren, Social media adverteren, Online video marketing, E-mail marketing, Remarketing
E-commerce, Leadgeneratie, Jobmarketing of Brand strategieën
Full funnel aanpak met het Google See, Think, Do, Care model
Realtime Google Data Studio Dashboard
Hoe stelt PEAK een succesvolle online marketing campagne samen voor het genereren van relevant online verkeer?
Die stellen we zorgvuldig samen aan de hand van onze 3 PEAK’s: meetbare resultaten, online verkeer en conversie optimalisatie. PEAK heeft de kennis en ervaring in huis om te bepalen welke kanalen en technieken het beste bij jouw business passen, waar we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en hoe we deze vervolgens moeten aanspreken. Door het zorgvuldig inrichten en optimaliseren van de gekozen online marketing kanalen en -activiteiten genereren we meer relevant online verkeer en behalen we samen jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen.
Welke bijdrage levert online verkeer aan het verbeteren van mijn business?
Zonder online verkeer ook geen klanten, leads of sollicitanten. Door onze kennis en ervaring weten wij precies op welke platformen we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken. Daarbij maken wij gebruik van het See, Think, Do, Care model van Google.
Waarom is het See, Think, Do Care model van Google relevant?
Bij PEAK stellen we een online marketing strategie samen aan de hand van het effectieve See, Think, Do, Care model van Google voor een optimaal resultaat. Met dit model bereik je jouw doelgroep in iedere fase van het aankoopproces met de juiste boodschap. Lees daarover hier meer.
Wat zijn voorbeelden van gerichte doelen die je kunt stellen met online verkeer?
Om online verkeer te genereren bedenken we in de meeste gevallen een strategische online marketing campagne. De doelen van iedere campagne verschillen. Afhankelijk van de strategie, de doelgroep, het budget en de bedrijfsdoelstellingen stellen we gerichte campagnedoelstellingen op. Voorbeelden van gerichte campagnedoelstellingen zijn meer bezoekers, leads, sollicitanten, klanten of omzet.
Waarom door PEAK mijn online marketing campagne laten opzetten?
Wij nemen je als gedegen professionals mee in de klim van onze 3 PEAK’s om jouw beoogde bedrijfsdoelstellingen te behalen. We werken samen met vaste, betrouwbare partners waardoor we op iedere niche kunnen inspelen en je kunnen begeleiden in iedere stap naar de top.
Hoe worden de resultaten voor mij inzichtelijk gemaakt?
Dit is real time terug te vinden in ons custom Google Data Studio Dashboard. De resultaten zullen we op afgesproken momenten aan jou presenteren.
“Online zichtbaarheid en verkoop worden in de komende jaren belangrijker dan ooit”
Diensten
Duurzame positie in de zoekresultaten
Prettige gebruiks ervaring
Meer relevant verkeer
Kosteloos
Direct bovenaan in de zoekresultaten
Conversiegerichte bezoekers
Je product of dienst tonen op een relevant moment
Flexibel bijsturen en optimaliseren
Hyperlokaal
Veel targetmogelijkheden
Dagelijks gebruik blijft toenemen
Kostenefficiënt
Brand awareness
Groot bereik VS. specifieke targetting
Uitstekende remarketing strategie
Veel creatieve mogelijkheden
Communiceren met een warme doelgroep
Laag in kosten en een hoge ROI
E-mail marketing automation
Jij bent eigenaar van de data
Visuele content blijft beter hangen
Persoonlijke merkbeleving
Moeilijke informatie makkelijk communiceren
80% van het online verkeer is video
Google – See, Think, Do, Care model
Bij PEAK maken we bij het samenstellen van de online marketingmix gebruik van het See, Think, Do, Care model van Google. Hiermee analyseren we de verschillende fasen van het proces dat jouw (potentiële) doelgroep doorloopt bij het worden van een lead, sollicitant of klant. Deze analyse helpt je te bepalen aan welke kanalen en welk type content jouw doelgroep behoefte heeft tijdens een specifieke fase. Bij het opstellen van de marketingmix houden we al rekening met de behoeften in de verschillende fasen. Je marketingmix houdt dus rekening met de complete customer journey van je doelgroep. Hierdoor maak je slimmere keuzes op het gebied van budget en content en ben je weer een stap dichterbij het behalen van je KPI’s.
See: de See-fase gaat over het creëren van merkbekendheid. Het leggen van het allereerste contact met de doelgroep.
Think: wanneer het eerste zaadje is gepland, spelen we in op de overweging. De behoefte van de klant.
Do: na de oriëntatiefase is de klant voldoende overtuigd om over te gaan tot een aankoop: de gewenste actie wordt gedaan.
Care: vervolgens gaan we de misschien wel belangrijkste maar meest geskipte fase in, de Care fase. Deze fase staat volledig in dienst van het behoud en vergroten van de klantwaarde.
Realtime Google Data Studio Dashboard
Bij PEAK Online Marketing staan we voor samenwerking en transparantie. Daarom maken wij gebruik van Google Data Studio. Voor iedere klant waarmee wij langere tijd samenwerken maken wij een real time Google Data Studio dashboard aan.
Met Google Data Studio kunnen we data uit allerlei bronnen – ook bronnen die niet van Google zijn – samenbrengen en weergeven in handige en toffe rapportages. Zo zorgen we ervoor dat de resultaten van jouw online marketing activiteiten op 1 plek realtime inzichtelijk zijn.
Waarom online verkeer?
Een berg beklimmen zonder plan is gedoemd te mislukken. Het opstellen van den online marketing campagne of strategie zonder input is dat natuurlijk ook! Zonder online verkeer ook geen meetbare resultaten. Relevant online verkeer en meetbare resultaten zijn essentieel voor het stellen en bijsturen van je doelen en je KPI’s.
De hoeveelheid informatie wat het verkeer op jouw website afgeeft is enorm. Door deze informatie inzichtelijk en meetbaar te maken kun je je KPI’s gericht en haalbaar opstellen. Je resultaten zijn goed meetbaar en door de flexibiliteit van online marketing middelen kun je snel en gemakkelijk bijsturen. En zo is die top ineens bijna binnen handbereik.
“Volgens onderzoeksbureau GfK gaat tegenwoordig 92% van de oriëntatie bij de aankoop van een product of dienst online. “

Kan ik je helpen?
De 3 PEAKs van een online
marketing strategie
KLANTREVIEWS
Klimuitrusting
Pas je uitrusting aan op de omstandigheden en de tocht die je doet. De perfecte standaarduitrusting bestaat niet: deze verschilt per dag en tocht en is afhankelijk van je doel en ervaring.
PEAK heeft de specialistische kennis in huis van een breed spectrum aan online marketing tools. We beheersen de technische skills om de voor jou ideale mix aan tools samen te stellen en in te richten. En we zullen er voor zorgen dat onze kennis op een handzame wijze aan jouw organisatie wordt meegegeven. Op die manier blijf je altijd zelf in controle.
Online verkeer met PEAK online marketing
Wij van PEAK zijn er voor jou om je klim naar de top zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Heb jij hulp nodig bij het genereren van relevant verkeer op jouw website om het maximale uit je business te halen? Bel gerust, dan kijken we wat we voor je kunnen doen. Of vraag de gratis Quickscan aan!

Gratis en vrijblijvend. Je zit nooit ergens aan vast!
Op werkdagen binnen 24 uur teruggebeld.
Jouw huidige situatie en kansen in kaart gebracht.
Door op ‘versturen’ te klikken geef ik PEAK Online Marketing toestemming contact met mij op te nemen.